30 de març 2012

Gallina de Pasqua

TUTORIAL: Gallina per ous de Pasqua
Idea i patró extrets d’aquÍ:

Material:
-          Plantilla gallineta
-          Roba del cos de la gallineta
-          Roba per fer les ales
-          Fils per fer cresta i cua
-          Feltre per fer el bec
-          Paper de fiselina per enganxar les ales
-          Botons, boletes o pintura de roba per fer els ulls
-          Cinta o cordill per tancar la bosseta
-          Estisores i agulla
A la foto falta: la cinta que voldràs posar al final per tancar la bosseta


PASSOS:

El primer que farem serà copiar el patró de la gallina a la roba que haguem escollit. El pintem a la part de la roba del dret, és a dir, a la que quedarà a fora un cop cosida la gallina.

I així també al paper de fiselina les ales que després enganxarem a la roba escollida per fer-les. Cal fer-ne una del dret i una del revés perquè després quedin ben posades a una banda i a l’altra de la gallina. 

Un cop calcades les ales al paper fiselina, el planxem per enganxar-lo a la roba escollida. És important que la fiselina l’enganxeu a la part del darrera de la roba si aquesta té doble cara. Les retallem seguint la línia i tenim les ales a punt per planxar-les al cos de la gallina.



Per evitar que amb el pas del temps la fiselina es faci mal bé i la peça de roba de les ales es desenganxi, jo hi faig un repunt a tot el voltant.


Ara cosim la bora de baix: fem un doblec pensant que després hi haurà de passar el fil, cinta, etc per tancar la gallina-bosseta. Perquè quedi més polit, jo he fet un primer repunt i després el doblec pel que passarà la cinta. És a dir doblec petit à cosir àdoblec més gran i cosir per la part de d’alt per deixar el forat per passar la cinta. (En aquests doblecs penseu girar la roba, és a dir, que cosim la roba cap a la banda que no hi ha les ales enganxades).


En aquest punt, jo també he cosit una mica els costats per tal que els forats per on entrarà i sortirà la cinta no quedin despuntats (la imatge que poso és de la primera gallina que vaig fer i on no ho vaig cosir, per això me’n vaig adonar que faltava! Jeje i a les posteriors ja ho vaig millorar. Sobretot, cosir-ho abans de fer els doblecs)


I a continuació preparem tots els accessoris que porta la gallineta: cresta, cua, bec i ulls:
-          Per fer la cresta i la cua: jo he agafat tires llargues de llana prima de diferents colors i hi he fet 3 doblecs. Ho he cosit perquè al posar-ho no se’m desmuntés.
-          Per fer el bec: ho he fet amb una triangle petit de feltre
-          Els ulls: es poden cosir botons o boletes, important fer-ho ara abans de cosir la gallina, o bé pintar-los amb pintura especial per roba com he fet jo.

He posat a tots els accessoris una punteta de cola de roba perquè no se’m mogui al posar-ho a la màquina:





I així ja podem cosir la gallina, del revés. És a dir, que tots els seus accessoris quedin a dins amagats. Fem un repunt per tot el voltant, menys per la part que passarà (entrada i sortida) la cinta. La girem i llesta!!!!! Ara ja només queda passar la cinta per dins, jo ho he fet amb una agulla imperdible que és molt més fàcil, i acabada, apunt per omplir-la d’ous de xocolata!!



1 comentari: